diumenge, 25 de novembre del 2012

Cupcakes "Red velvet"



M'encanten els cupcakes!!!!! Ho repetiré... M'encanten els cupcakes!!!!
Ara feia temps que no en preparava i com que em vaig comprar una revista de rebosteria en la qual s'inclouen algunes receptes d'aquests, no m'he pogut resistir!
Tenia pendent des de feia molt temps provar la recepta de Red Velvet fos en pastís o en forma de cupcakes. Aprofitant una sessió de scrapbooking de les meves amigues, i moltes hores d'espera a la clínica que permeten fer molta feina al cervellet, vaig decidir preparar aquests cupcakes.
He d'avisar que els podria definir com a brown velvet perquè no vaig aconseguir el color vermellós tant característic per por de passar-me en la dosi de colorant... Bé, ja els veureu...
Anem a per la recepta.














Ingredients:

Per a la base:
- 60gr de mantega a temperatura ambient
- 150gr de sucre
- 1 ou gros
- 10gr de cacau en pols
- 2 cullerades de cafè de colorant vermell
- 1/2 cullerada d'extracte de vainilla
- 120ml de "buttermilk" fet a casa
- 150gr de farina
- 1 cullerada de cafè de bicarbonat
- 1 i 1/2 cullerades de cafè de vinagre de vi blanc

Per a la glassa:
- 300 de icing sugar o sucre glas normal
- 50gr de mantega a temperatura ambient
- 125gr de formatge cremós

Primer encenem el forn perquè s'escalfi a uns 180º. Preparem el "buttermilk" amb 120ml de llet amb unes gotes de llimona i reservem.
Batem amb l'ajuda de la batedora elèctrica la mantega amb el sucre fins que estigui integrat i hi afegim l'ou.
En un bol apart mesclem el cacau, l'extracte de vainilla i el colorant amb una mica d'aigua. Quan la mescla dels ous i la mantega estigui esponjosa, hi afegim aquesta darrera mescla del cacau i ho ben batem. Anem alternant una mica del "buttermilk" i de la farina a fi d'obtenir una mescla brillant i sedosa.
Com a darrer pas, hi afegim el bicarbonat i el vinagre i donam un parell de voltes amb la batedora.
Preparem els motlles i els omplim una mica més de la meitat amb la mescla. Ho posem al forn uns 20 minuts o fins que l'escuradents surti ben net.
Per a preparar la glassa hem de batre el sucre en pols amb la mantega i quan està ben integrat hi afegim el formatge. Ho batem amb la batedora fins que tengui una textura consistent. Ho deixam reposar abans de decorar els cupcakes.
Quan la base estigui ben freda i el frosting de formatge també, procedim a muntar-los. Posem la mescla de formatge a la màniga pastissera i anem decorant les bases.

El color no és el que toca però el gust... mmmmmmmhhhhhh!!! Queda tot dit!

Bon profit!


2 comentaris:

  1. Mmmmmm, van ser moooolt bons!!!! Scrapbooking i cupcakes, què més es pot demanar?

    Trob que sa pròxima vegada que hagi de fer un frosting de formatge el prepararé amb sa teva recepta i ses teves indicacions, perquè et va quedar molt millor que a jo!! ;)

    ResponElimina
  2. Vol dir que aço de damunt es un frosting..... molt bo idò.

    ResponElimina