diumenge, 6 d’octubre del 2013

Pastís de nuvis



La meva germana es va casar aquest estiu i com que no en vam tenir prou amb una celebració, n'hem fet dues. La segona la vam fer a casa dels pares del nuvi i em va tocar a jo dur el pastís.
Aquesta és una nova versió del superpastís de xocolata que vaig penjar fa unes setmanes... Aquesta vegada però és de triple capa i la crema de mantega no té xocolata. Ara us ho explic.
A la recepta original li vaig afegir una tercera part més perquè d'aquesta manera em quedés prou mescla per a fer tres planxes de "bizcocho" i vaig calcular una mica més de "buttercream" per poder tapar tot el pastís.

Anem per la recepta.




Ingredients:

Per a la base:
- 225gr de mantega a temperatura ambient
- 375gr de sucre
- 225gr de farina amb llevat incorporat
- 1 pot de nata agra
- 6 ous
- 1 pessic de sal
- 2 cullerades de llevat en pols
- 75gr de cacau

Per a la crema de mantega:
- 325gr de mantega a temperatura ambient
- 700gr de sucre en pols
- 3 cullerades de llet
- 1/3 cullerada de colorant en gel rosa

El procediment és el mateix que la vegada anterior, mesclem tots els ingredients i els dividim en aquest cas, en tres motlles. Ho posem al forn a 180ºC uns 25-30 minuts i deixem refredar.
Preparem la "buttercream" mesclant el sucre amb la mantega a temperatura ambient i les tres cullerades de llet. Ho mesclem una mica i hi afegim el colorant fins a aconseguir el color desitjat.
Muntem el pastís fent capes de mantega i de congret. Al final untem la mantega a fi de tapar tot el pastís i decorem al gust.


Bon profit!


















 





 Observacions i trucs:
- A mi em funciona deixar la mantega fora del frigorífic unes dues hores abans d'utilitzar-la. La marca que més m'agrada perquè crec que té un gust fluixet és la de l'eroski.
- El sucre en pols que millor em va per aquestes receptes és l'Icing sugar de Tate and Lyle.
- Promet que practicaré amb l'espàtula i amb la màniga pastissera perquè l'aspecte dels pastissos millori.  ;)



Per cert, felicitats als nuvis!!




2 comentaris:

  1. Uns dels pastissos més bons que he provat!!! I que consti que a jo no m'agraden els pastissos de mantequilla!!
    Una gran segona cel.lebració de boda!!

    ResponElimina
  2. boníssim el pastís!!! com deim aquí.." de dalt de tot!!"

    ResponElimina