diumenge, 2 de març del 2014

Com aconseguir una merenga perfecta



En els meus inicis, una de les moltes decepcions rebosteres me la vaig endur amb el resultat de la merenga. El meu primer braç de gitano va quedar tapat de merenga i l'endemà va resultar ser un bescuit enrotllat banyat amb una escuma blanca. A partir d'aquí, la meva recerca em va dur a trobar el secret de l'èxit d'aquests blancs d'ou pujats que fan les delícies de molta gent, en una companya de feina. Una altra vegada, merci Sedes! jejeje!!

La recepta d'avui és la base de com fer la merenga, merenga italiana en aquest cas, que després podrem utilitzar per fer soufflé, tortada o merengues.

Ingredients:
- 6 blanc d'ou
- 450gr de sucre
- aigua

Primer preprarem un almívar amb el sucre i l'aigua. Ha de coure ben bé 20 minuts per adquirir la consistència adequada. Si teniu temometre de cuina ha d'arribar a 118ºC, i sinó en teniu com jo, heu d'aconseguir un líquid un poc espès que faci fils quan ho toqueu amb els dits. Mireu:





A part batem els blancs a punt de neu. Quan estiguin pujats i l'almívar fet, ho hem d'ajuntar. La forma adequada és anar tirant el líquid als blanc d'ou en forma de fil amb les varilles en marxa.
Quan li hem tirat tot, seguim remanant fins que notem que el bol ha refredat una mica. D'aquesta manera obtenim una merenga forta que al passar el dit quedi el solc ben marcat.






Així ja la tenim a punt per emprar i degustar-la com més ens vengui de gust.

Bon profit!


Obervacions:
- Amb 6 blancs d'ou en surt molta, si en voleu fer menys, heu de comptar 100gr de sucre per ou i llevar-n'hi 100. O sigui que si empram 4 blancs, n'hi posaríem 300 de sucre. Jo avui n'hi he posat una mica menys perquè era per tapar la tortada que ja és prou dolça.

2 comentaris: