dissabte, 24 d’octubre del 2015

Pastís de crema pastissera i xocolata blanca




Fa mooolta estona que no escric res... M'he deixat absorbir pel dia a dia i tenc el bloc abandonat. No penseu que és perquè no faig res, no, ben al contrari, sempre que puc el foren està en marxa. El problema és trobar els minuts per a fer les fotos i penjar les fotos al bloc.
Ara que ja m'he excusat ja us puc explicar la recepta.
Aquest pastís l'he preparat per a celebrar l'aniversari del meu germà. És un pastís de pisos amb crema pastissera i cobertura de xocolata blanca. La recepta és una mescla de dues que he trobat a dos dels blocs que segueixo: el bescuit és de Kanela y Limón, la crema pastissera és la recepta que prepara el meu pare, i la cobertura és de Cocinando con catman.

Anem per a la recepta.



Ingredients:

Per al bescuit base:
- 200gr de farina de rebosteria
- 40gr de farina de blat d'indi (maizena)
- 240gr de sucre
- 6 ous.
- 1 culleradeta d'extracte de vainilla

Per a la crema pastissera:
- 2 ous
- 75gr de farina de blat d'indi (maizena)
- 1/2 litres de llet
- 75gr de sucre, 25gr de mantega
- Peladura de llimona
- 1 beina de vainilla

Per a la cobertura:
- 400ml de nata
- 210gr de xocolata blanca
- 1 culleradeta d'extracte de vainilla

Començarem per preparar el bescuit. és una recepta molt senzilla que dóna molt bon resultat. Batrem els ous amb el sucre i l'extracte de vainilla amb la batedora de peu fins que doblin el seu volum. S'ha de batre molt bé, es necessiten ben bé uns 10 minuts perquè estiguin com volem. Després hi anirem afegint les dues farines mesclades i passades pel sedàs, i anirem remenant suaument amb moviment envolvents.
Passarem la mescla al motllo prèviament untat amb mantega i ho posarem al forn, prèviament escalfat a 180ºC amb calor dalt i baix. Jo he emprat 3 motllos baixets rodons de 18cm, a fi d'obtenir 3 pisos. Ha de coure uns 30-35 minuts. En el meu cas ha estat una mica manco al forn perquè els bescuits eren més baixets. Els trèiem del forn i deixem refredar.

Mentre els bescuits couen podem preparar la crema pastissera perquè cal que sigui freda per poder-la emprar. Agafem els ous batuts i els mesclem amb el sucre, la farina i les llavors de la vainilla amb meitat de la llet. Ho dissolem i deixem reposar. Escalfem la resta de la llet amb la pell de la llimona i la beina de vainilla. Quan bull, hi tirem la mescla anterior sense deixar de remenar durant 5 minuts. Retirem del foc, hi afegim la mantega i ho ben mesclem. Deixem refredar.

Una volta preparades les dues coses, arriba el moment de muntar el pastís. Es tracta de fer capes de bescuit i de crema pastissera. A jo em van quedar 3 bescuits bastant alts, per això en vaig congelar un i vaig tallar per la meitat els altres dos de manera que em van sortir 4 capes. 

Per preparar la cobertura, hem d'escalfar la nata i afegir-hi la xocolata perquè es fongui. Retirem del foc i ho deixem refredar.

Quan està fred, ha d'estar una mica espès, farem una capa per damunt del pastís i deixarem refredar un parell d'hores al frigorífic. Una volta fred, muntarem la resta de la mescla de xocolata amb nata amb les varilles de la batedora fins a aconseguir una crema una mica espessa. Amb aquesta crema, farem la darrera capa al nostre pastís amb l'ajuda d'una espàtula.

Decorem amb rínxols de xocolata blanca o amb qualsevol altre cosa que ens faci ganes. deixem reposar al frigorífic almanco unes 4 hores i ja està apunt per menjar.





No hi ha cap tall del pastís perquè era un pastís amb amo, i apart, no hi vaig a ser a temps.  ; )


Bon profit!!!!



1 comentari:

  1. Hola Maria! Jo a vegades també estic estona a escriura al blog pero no fa que faci alguna ullada als altres blogs, (que per cert, aquest pastís fa molta planta) i trobo a faltar les teues receptes.
    Una besada.

    ResponElimina